LAMPIRAN A
Borang soal
selidik (untuk dijawab oleh pelajar)
Arahan: Jawab
semua soalan di setiap bahagian. Sila bulatkan satu daripada 4 aras
persetujuan
anda yang terdapat di setiap hujung pernyataan tersebut.
Rujukan pernyataan:
Aras persetujuan Skor
Sangat Tidak Setuju (STS)
1
Tidak Setuju (TS)
2
Serdahana (SE) 3
Setuju (S)
4
Sangat Setuju (SS) 5
Bahagian
A
Hubungan
minat pelajar dengan penggunaan ICT dalam pengajaran.
|
|
STS
|
TS
|
SE
|
S
|
SS
|
1.
|
Saya
sangat minat belajar apabila guru menggunakan ICT dalam pengajaran.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
2.
|
Saya
tidak suka belajar tanpa menggunakan ICT
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
3.
|
Saya
rasa bosan belajar sekiranya guru tidak menggunakan ICT semasa mengajar.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
4.
|
Saya
merasa seronok belajar dengan adanya ICT dalam pengajaran.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
5.
|
Penggunaan
ICT dalam pengajaran oleh guru menjadi motivasi kepada saya untuk mengikuti
setiap sesi pelajaran.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6.
|
Saya
tidak dapat menumpukan perhatian walaupun
guru
menggunakan ICT ketika sesi pengajaran.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
7.
|
ICT
yang digunakan semasa pengajaran dapat mengekalkan minat saya pada subjek
matapelajaran yang diajar.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
8.
|
Minat
saya pada sesuatu matapelajaran bertambah apabila guru
menggunakan
ICT dalam pengajarannya
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
9.
|
Saya
berminat membuat latihan yang disediakan oleh guru pada lembaran kerja.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
10.
|
Penggunaan
ICT dalam pengajaran oleh guru tidak langsung menarik minat saya pada sesuatu
matapelajaran.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
11.
|
Sesuatu
pembelajaran tidak menarik dengan penggunaan ICT ketika Mengajar.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
12.
|
Penggunaan
ICT dalam pengajaran oleh guru telah mendorong minat saya untuk lebih rajin
belajar.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
13.
|
Sesuatu
pembelajaran menjadi lebih menarik
dengan
adanya ICT.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
14.
|
Saya
minat membuat latihan yang terdapat dalam buku rujukan selain yang diberi oleh
guru.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
15.
|
Saya
berjaya menyelesaikan soalan yang diberikan
apabila
guru menggunakan ICT ketika mengajar.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Bahagian
B
Ciri-ciri
Bahan Bantu Mengajar yang sesuai
1.
|
Bahan
Bantu Mengajar ICT yang digunakan oleh guru sesuai dengan isi pelajaran yang
disampaikan.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
2.
|
Bahan
Bantu Mengajar ICT yang digunakan oleh guru dapat dilihat dengan jelas.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
3.
|
Bahan
Bantu Mengajar ICT yang digunakan oleh guru menarik perhatian saya.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
4.
|
Bahan
Bantu Mengajar ICT yang digunakan oleh guru kemas dan mudah digunakan.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Saya
sangat seronok jika Bahan Bantu Mengajar ICT berikut digunakan oleh guru semasa
mengajar.
|
Jenis
BBM
|
STS
|
TS
|
SE
|
S
|
SS
|
1.
|
Bahan
pengajaran berbentuk carta
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
2.
|
Bahan
pengajaran berbentuk slaid
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
3.
|
Bahan
pengajaran berbentuk audio
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
4.
|
Bahan
pengajaran berbentuk video
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
5.
|
Bahan
pengajaran berbentuk multimedia
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
SELAMAT
MENJAWAB
TERIMA KASIH DI
ATAS KERJASAMA ANDA
No comments:
Post a Comment